Skriver av mig

Om jag blundar nu, då försvinner världen. Om jag blundar nu så ser jag allt, tydligare än någonsin förr. Om jag blundar nu vågar jag inte titta igen. Det är ganska intressant när man får den där känslan om att någonting inte är helt rätt, något är jävligt fel men det som oroar dig mest är att du inte vet vad det är. Din oro bildar ett sånt där fint svart moln av fuckedupskit och
dess utvecklande likt en epidemi är du alltför van vid.
all manner of joy, all manner of plea
and our one heroic pledge
I would matter to us, I would matter to me
Hur du än vrider och vänder på det så är det du som förlorar. Kanske inte lika kul att spela nu längre. Att ge upp kanske inte är att ge upp längre, alternativen kanske faktiskt börjar kännas som alternativ. Välkommen till mänsklighetens verklighet, de val som är viktigast för dig vill du att någon annan ska ta. Det du vill höra mest, kommer från andras läppar.
Du klarar dig aldrig ensam.
and the sex, and the drugs, and the complications
Din klump är nu större än Afrika, din logik saknar mening och den där låten du lyssnat på sen en timme tillbaka är fortfarande det enda tecken på förståelse du får vid den här tiden. Tankarna snuddar vid alternativen igen. Afrika är en väldigt stor kontinent.
Efter ett tag når du det finaste, det mest underbara och sårbaraste som finns. Du är helt utblottad, du är bara en människa, och vad du än tänker på finns det där i bakhuvudet. Du är ett papper, du är inget annat än ett papper någon har ritat på och slängt.
baby, did you forget to take your meds?
Sluta leka, blunda.
Get a grip, ryck upp dig.
Om jag blundar nu, då försvinner världen. Om jag blundar nu så ser jag allt, tydligare än någonsin förr. Om jag blundar nu vågar jag inte titta igen. Det är ganska intressant när man får den där känslan om att någonting inte är helt rätt, något är jävligt fel men det som oroar dig mest är att du inte vet vad det är. Din oro bildar ett sånt där fint svart moln av fuckedupskit och
dess utvecklande likt en epidemi är du alltför van vid.
all manner of joy, all manner of plea
and our one heroic pledge
I would matter to us, I would matter to me
Hur du än vrider och vänder på det så är det du som förlorar. Kanske inte lika kul att spela nu längre. Att ge upp kanske inte är att ge upp längre, alternativen kanske faktiskt börjar kännas som alternativ. Välkommen till mänsklighetens verklighet, de val som är viktigast för dig vill du att någon annan ska ta. Det du vill höra mest, kommer från andras läppar.
Du klarar dig aldrig ensam.
and the sex, and the drugs, and the complications
Din klump är nu större än Afrika, din logik saknar mening och den där låten du lyssnat på sen en timme tillbaka är fortfarande det enda tecken på förståelse du får vid den här tiden. Tankarna snuddar vid alternativen igen. Afrika är en väldigt stor kontinent.
Efter ett tag når du det finaste, det mest underbara och sårbaraste som finns. Du är helt utblottad, du är bara en människa, och vad du än tänker på finns det där i bakhuvudet. Du är ett papper, du är inget annat än ett papper någon har ritat på och slängt.
baby, did you forget to take your meds?
Sluta leka, blunda.
Get a grip, ryck upp dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback